התקנת עמדות טעינה במתחמי תעשייה ומסחר: 3 סיבות לעבור לרכבים חשמליים

תוכן עניינים מהיר

העולם לא עוצר לרגע, וכשזה מגיע לתחום הרכב – נראה שבשנים האחרונות הוא שם גז עד הסוף. יכול להיות שבמקרה שלנו עדיף לכתוב "שם חשמל עד הסוף".

החידושים האחרונים בתחום הרכב הביאו אלינו את הרכבים החשמליים, וכעת חברות רבות שוקלות להמיר את צי הרכב שלהם לרכבים חשמליים בלבד, אבל הן מגלות שלפני שהן עושות את המהלך הזה – הן צריכות לשקול התקנה של עמדות טעינה לרכבים חשמליים. 

התקנת עמדת טעינה לרכבים חשמליים דורשת מומחיות של ממש, בעיקר כשמדובר על חניונים גדולים, כמו אלה שנמצאים במגדלי משרדים, במתחמי תעשייה או מסחר. 

הסיבה לכך שצריך להיעזר במתקינים מוסמכים ובעלי ניסיון היא הפריסה של נקודות החשמל. שימוש בנקודת החשמל הקרובה לא יועיל, מכיוון שיש צורך להעביר מתח מרשת החשמל הפרטית של החברה.

במידה ונקודת החשמל לא תהיה משויכת לחברה, הרי שעלות הטעינה תיפול על גורמים אחרים שנמצאים במקום. 

הדרך הכי קלה להבין את זה היא באמצעות ההשוואה להתקנת עמדת טעינה בבית משותף. אם אחד הדיירים מעוניין להציב עמדת טעינה בחניה שלו, יש למתוח כבל חשמל מנקודת חשמל ששייכת לו. אחרת הוא יטעין את הרכב החשמלי שלו על חשבון החשמל המשותף של כל הבניין. 

במסגרת הקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בחניונים גדולים, יש לבצע תכנון יסודי עוד לפני שלב ההקמה בפועל, כדי שיהיה ברור איזו נקודת חשמל תוביל לאיזו חניה. 

היתרונות הגדולים של התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים

מעבר לרכבים חשמליים, והתקנת עמדות טעינה לרכבים כאלה, מביאים עמם יתרונות רבים – גם לבעלי הרכבים, גם לנהגים וגם לסביבה. 

עבור חברה מסחרית, עם צי רכבים גדול, מדובר בחיסכון משמעותי. עלות החשמל טעינה של רכב חשמלי זולה בהרבה מאשר תדלוק מיכל מלא בתחנת דלק.

אין ספק שזה יתרון ברור עבור כל מי שבוחר לעבור לרכב חשמלי, אך עבור חברה גדולה, עם כמה וכמה כלי רכב, מדובר בחיסכון משמעותי מאוד. 

בנוסף, התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בחניון העסק, חוסכת לעובדים זמן רב. הם כבר לא צריכים לנסוע בפקקים לתחנות דלק ולבזבז זמן בתדלוק. 

הרכב שלהם יקבל את כל האנרגיה הדרושה לו בזמן שהם עובדים במשרד. 

היתרון השלישי, היתרון הסביבתי, די ברור. מנועי בערה פנימית – המנועים הנפוצים בעולם הרכב עד הופעת הרכבים החשמליים – אינם יעילים מספיק כשזה מגיע לניצול אנרגיה. במקום זה, רכבים חשמליים מעבירים את ייצור האנרגיה אל תחנות הכוח שעושות זאת בצורה יעילה הרבה יותר מאשר מנוע קטן של מכונית. 

לרכבים חשמליים יש מצברים וסוללות שאוגרים את האנרגיה, והמנוע החשמלי מסוגל לנצל אותה בצורה טובה הרבה יותר. 

התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בחניונים של מגדלי משרדים, מתחמי תעשייה או מסחר יסייעו בהפחתת זיהום האוויר באיזור, דבר שצפוי לסייע בצמצום תחלואת העובדים. 

בנוסף, יצירת תשתית מתאימה תסייע לחברות נוספות להתקדם לרכבים חשמליים, וכך גם לחסוך בכסף, גם לחסוך בזמן וגם לסייע לסביבה ולבריאות. 

עלות התקנת עמדת טעינה במתחמים משותפים

גורמים מסחריים רבים ששוקלים להעביר את צי הרכב שלהם לרכבים חשמליים, מעוניינים לדעת כמה יעלה להם לשדרג את התשתיות ולהקים עמדות טעינה. 

באופן כללי, תמחור של עמדת טעינה יחידה עומד על בין 1,500 שקלים ועד 5,000 – הכל בהתאם למספר גורמים. 

הנקודה הראשונה שיש להתייחס אליה כשבוחנים מה תהיה עלות התקנת עמדת טעינה היא המרחק מנקודת החשמל הרלוונטית. כפי שכבר ציינו מקודם, יש צורך לחבר את עמדת הטעינה לנקודת חשמל השייכת לבעלי החניה.

ככל שהמרחק גדול יותר, כך יש צורך ביותר חומר גלם – כבלים חשמליים, תעלות וכיוצא בזה – וגם יותר עבודת התקנה לאורך כל המרחק הזה. 

נקודת חשמל קרובה תסייע לצמצם את עלויות ההתקנה, בעוד שנקודת חשמל רחוקה תעשה בדיוק ההיפך ותעלה את מחיר ההתקנה.

בנוסף, גם מערכת החשמל עצמה עשויה להשפיע על עלות ההתקנה. מערכות חשמל במבנים חדשים הן בדרך כלל מסודרות ומתקדמות יותר, ולכן קל יותר להוסיף עליהן עמדות טעינה לרכב חשמלי. 

לעומת זאת, רשתות חשמל במבנים ישנים, ובייחוד במבני תעשייה ומסחר, עלולות לסבול מהתקנות שונות לאורך הזמן ומשינויים שנעשו בהן "טלאי על טלאי". 

ישנם גורמים נוספים שמשפיעים על עלות הקמת עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניונים של מרכזים מסחריים ומרכזי תעשייה, כמו גם בחניונים של מגדלי משרדים. 

דגשים לפני ההתקנה

לכן, מומלץ לפנות למתקינים מוסמכים ובעלי ניסיון, שזו לא תהיה הפעם הראשונה שבה הם מבצעים התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי במספרים גדולים. 

חשוב לוודא כי למתקין שנבחר, או לחברה שנבחרה לבצע את העבודה, יש הסמכות מתאימות ורשיונות מתאימים לעסוק בעבודות חשמל בסדר גודל כזה. 

אחרי הכל, השאיפה היא לשדרג את החברה ואת התשתיות שלה. עבודה חאפרית עלולה להוביל לבעיות קשות בהמשך הדרך. 

התקנת עמדות טעינה של רכבים חשמליים היא שדרוג של ממש עבור העובדים, עבור החברה ועבור הסביבה. מי שבאמת רוצה להתקדם – עובר לרכבים חשמליים, ומשדרג את החניה בהתאם. 

אחרי שתעשו את זה, לא תבינו מדוע לקח לכם כל-כך הרבה זמן לעשות את הצעד החשוב והחכם הזה. 

ליצירת קשר מהירה

השפעת שיעורי הריבית על הנדל״ן

פוסט זה בבלוג בוחן את הקשר המורכב בין שיעורי הריבית לשוק הנדל"ן. הוא מתעמק במנגנונים שבאמצעותם שיעורי הריבית משפיעים על מחירי הנכסים, הביקוש וההיצע, כמו

קרא עוד »