שימוש בלוחות גבס בפרויקט תמ"א 38 – התחדשות עירונית

תוכן עניינים מהיר

כנראה יצא לכם לשמוע את המושג התחדשות עירונית, הסיבה היא שבשנים האחרונות פרויקטים בתחום התמ"א 38 הם הדבר החם ביותר בעולם היזמות והבניה.

פרויקטים אלו תופסים תאוצה בשנים האחרונות ויש לכך כמה סיבות טובות., אך לפני שנבין למה פרויקטים של  תמ"א 38 חשובים מאוד, יש להבין מה זה בכלל התחדשות עירונית.

למה צריך התחדשות עירונית?

נתחיל מהסוף! פרויקט התחדשות עירונית בא לתת פתרון לחזק מבנים ישנים ורעועים, ולמנות מהם להתרסק במקרה של רעידת אדמה.

מדינת ישראל נמצאת על השבר הסורי אפריקאי, מה שאומר שאנחנו חשופים מתי שהוא למקרה של רעידת אדמה חזקה מאוד ולנזק שיכול להיגרם למבנים ישנים עד כדי נפילת מבנים. מצב זה יכול לגרום נזק רב ברכש ובעיקר יכול לגרום לפגיעות בנפש.

מהי התחדשות עירונית?

עקב הנזקים הקשים שרעידת אדמה עתידית יכולה לגרום למבנים ישנים, הוחלט לתת לקבלנים תמריץ על מנת שישפצו מבנים ישנים ויתאימו אותם לתקן המחמיר ביותר לרעידות אדמה.

התמריץ שקבלנים מקבלים משתנה מאיזור גאוגרפי אחד לשני ומעיר לעיר. בדרך כלל הקבלן מקבל אישור לבנות בין קומה וחצי לשלוש קומות כתוספת לבניין ולהציע אותם למכירה, ובכך להרוויח ממכירת הבתים. מה שנקרה WIN WIN

היתרונות בפרויקט התחדשות עירונית

מלבד היתרון הברור של שיפוץ הבניין והפיכתו לבטוח מפני רעידות אדמה, ישנם עוד כמה יתרונות לא קטנים לפרויקטים אלו שכדאי לדעת

  • שווי הנכס – בדרך כלל שווי הנכס של דיירים בבניין מקורים ישן אפילו ישן מאוד הוא לא גבוה אפשר להגיד אפילו נמוך. הפיכת בניין המגורים מבניין ישן ורעעוע לבניין חדש, משופץ ומפואר מעלה באופן דרסטי את שווי הנכס ולפעמים אפילו משנה את אורך החיים והמעמד של הדיירים
  • איכות חיים – חוץ משווי הנכס באופי טבעי איכות החיים של דיירים בבניין חדש עולה אם זה במרפסות חדשות הנוספות לדירה, מעלית או פיר אשפה אשר מקלים על דיירים בקומות הגבוהות יותר

אילו חומרי בניין משתמשים בפרויקטים אלו?

חומרי הבניין בהם ישתמשו בפרויקט התחדשות עירונית תלוי בקבלן המבצע. ברוב המקרים קבלן ישתמש בתוך הבתים בלוחות גבס ויש לך סיבות ויתרונות רבים.

 יתרונות השימוש בלוחות גבס בפרויקט התחדשות עירונית

ובכן לוחות גבס הפכו מזמן לחומר המועדף על ידי קבלים מבצעים בבניה מבנים, בין אם בניית בניין חדש או בפרויקט תמ"א 38. רוצים לדעת למה?

  • מגוון שימושים – לוחות גבס מגיעים במגוון צורות, גדלים והתאמות לכל אזור בבית. קבלו כמה דוגמאות:
  • לוח גבס לבן – לוח הגבס הלבן הינו הלוח הסטנדרטי השימוש שלו הוא בתוך חדרים רגילים כגון: חדרי שינה וסלון הבית.
  • לוח גבס ירוק – לוח גבס ירוק הוא לא עמיד בפני רטיבות ולכן המיקום שלו הוא בחדרים רטובים למשל חדרי אמבטיה
  • לוח גבס ורוד – הלוח הורוד הוא לוח חסין אש ( ישנו תקן מסודר ללוחות גבס ורוד ) ולכן הלוח יותקן במעברים כגון לובי.
  • לוח גבס חיצוני – לוח גבס לשימוש חיצוני עמיד בפני מצבי מזג אוויר קיצוניים ויודע להתמודד איתם בצורה מעולה ולכן הוא יותקן על הקיר החיצוני של המבנה.
  • מוצר ירוק – לא הרבה יודעים אבל גבס הוא משאב טבעי ולכן הוא גם מוצר ירוק שניתן למחזר והשתמש בו שוב ושוב ובכך הוא אינו מזיק לסביבה. וכן קבלנים מעדיפים להשתמש בו.
  • עלויות –  עם כל הרצון הטוב לשימור מבנים, הקבלן צריך שהעבודה תשתלם לו. עלויות העבודה עם לוחות גבס זולות מאד יחסית לבלוקים, גם בעלות החומר וגם בעלות העבודה ובכך הקבלן מרוויח פעמיים, פעם אחת בהוזלת עלויות ובפעם השניה בשימוש בחומרים איכותיים וירוקים.

לסיכום

פרויקט התחדשות עירונית הוא פרויקט חשוב מאוד לשמירה והגנה על מבנים ישנים והפיכתם למבנים חדשים וחזקים. לפעמים פרויקטים אילו לוקחים זמן רב עקב בירוקרטיה שמעקבת את הביצוע של הפרויקטים אבל עם זאת, אם יש בבעלותם נכס בבניין ישן גייסו את השכנים ובדקו את האפשרות לביצוע התחדשות עירונית בבניין שלכם ותרוויחו גם בניין חזק ועומד בתקן וגם איכות חיים. בהצלחה

ליצירת קשר מהירה

השפעת שיעורי הריבית על הנדל״ן

פוסט זה בבלוג בוחן את הקשר המורכב בין שיעורי הריבית לשוק הנדל"ן. הוא מתעמק במנגנונים שבאמצעותם שיעורי הריבית משפיעים על מחירי הנכסים, הביקוש וההיצע, כמו

קרא עוד »